До лятото на 2026 г. — STEM кабинети във всички училища
Нов подход към знанието: учене чрез действие и практически умения
Над 20% от българските учители вече са под 35 години, държавата инвестира милиарди в училищната инфраструктура
Новата учебна година започна с окуражителни данни за българското образование. При откриването на учебната година в 83-то Основно училище „Елин Пелин“ в столичния район Панчарево премиерът Росен Желязков обяви, че над 20% от учителите в страната вече са под 35 години, което според него е ясен знак, че учителската професия отново печели доверието на младите хора.
„Това е най-добрият атестат за това, че професията е привлекателна и че училището остава онзи храм, за който държавата трябва да полага специални грижи“, подчерта Желязков.
Той припомни, че през последните години държавата е инвестирала над 2 милиарда лева в образователната инфраструктура. Средствата са вложени в ремонти на училищни сгради, модернизиране на класни стаи, изграждане на спортни площадки и физкултурни салони, както и в създаването на STEM кабинети, чрез които да се стимулира интересът към природните науки.
По думите на Желязков над 70 000 ученици вече са върнати в класните стаи, което представлява повече от 10% от всички учащи в страната. Усилията са насочени към това да няма нито едно дете извън училище.
Премиерът подчерта още, че мисията на училището не се изчерпва с академичните знания, а включва възпитанието, морала и спорта, които изграждат не само ученици, но и бъдещи граждани.
Въпреки това предизвикателствата остават – дали младите ще останат дългосрочно в професията, дали условията за труд и възнаграждение ще бъдат достатъчно мотивиращи, и как ще се гарантира устойчивостта на започнатите реформи.
Нов подход към знанието: учене чрез действие и практически умения
Общият брой на учениците от първи до дванадесети клас, които ще прекрачат училищния праг, е над 716 000 по данни на МОН
Демонстрацията е насочена срещу предложените промени в Закона за предучилищното и училищното образование, предвиждащи въвеждане на задължителен предмет „Добродетели и религии“
Коментари (0)