Новини
Търси

Омбудсманът поиска обяснение от Столична община за кризата с отпадъците в „Люлин“ и „Красно село“

Омбудсманът поиска обяснение от Столична община за кризата с отпадъците в „Люлин“ и „Красно село“
БТА

След стотици жалби: Делчева поиска от кмета Терзиев точен график за обслужване на контейнерите

Омбудсманът Велислава Делчева се обърна с официално запитване до кмета на София Васил Терзиев и директора на Столичния инспекторат Николай Неделков заради постъпили жалби от граждани относно натрупани отпадъци в столичните райони „Люлин“ и „Красно село“. Това съобщиха от пресцентъра на институцията.

В жалбите се посочва, че след въвеждането на временната схема за сметосъбиране контейнерите не се обслужват редовно, което води до препълване и замърсяване на околните пространства. Гражданите настояват за спешно извозване и почистване на отпадъците.

Делчева изисква информация за временния график за обслужване на контейнерите, възможността за увеличаване на честотата на сметоизвозване, както и дали се извършва редовно почистване около контейнерите. Омбудсманът настоява и за яснота дали кризисната ситуация ще бъде удължена и какви мерки се обсъждат за трайното ѝ решаване.

Кризата със сметосъбирането започна на 5 октомври, когато кметът Васил Терзиев отказа да приеме офертата на частна фирма, поискала трикратно по-висока цена от прогнозната — 420 лв. вместо 200 лв. на тон. Тогава беше въведена временна двуседмична организация за почистване в „Люлин“ и „Красно село“.

Междувременно граждани от цяла София се включиха доброволно в почистването, за да подпомогнат усилията на общината за справяне с кризата.

Последвайте Таралеж в google news бутон
Редактор

Коментари (0)