Караджов: Трябват ни мостове по Дунав на всеки 70 км.
Българският вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията и неговият полски колега обсъдиха укрепването на транспортните и цифрови връзки по направлението Север - Юг
"Концесиите са инструментът, който ще даде нов тласък на модернизацията на инфраструктурата. Когато публичните средства са ограничени, трябва да привлечем частния капитал. Това е пътят да изградим магистрали, тунели, жп линии и водни съоръжения с темповете, от които България има нужда".
Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. Той участва в кръгла маса на тема "Перспективи, предизвикателства и визия за развитие на строителния сектор". Според него страната ни не може да си позволи да губи време.
"Влизаме в еврозоната, където са най-разумните и най-богатите страни. Ако искаме да се наредим сред тях, трябва да действаме разумно, и то сега. Освен с използване на еврофондовете, ускоряване на развитието на ключови инфраструктурни обекти може да се постигне чрез механизмите на концесията. Това е инструмент, който Европейската комисия поощрява".
Транспортният министър поясни, че в актуализирания план за концесиите са включени редица нови стратегически обекти - автомагистралите "Рила" и "Черно море", бързите жп връзки през Стара планина (Столник-Мездра, Троян-Христо Даново и Дъбово-Горна Оряховица), както и няколко помпени електроцентрали (ПАВЕЦ "Доспат", "Равногор" и "Батак").
Караджов заяви, че строителният бранш има ключова роля в процеса на реализиране на големите инфраструктурни проекти.
Българският вицепремиер и министър на транспорта и съобщенията и неговият полски колега обсъдиха укрепването на транспортните и цифрови връзки по направлението Север - Юг
Вицепремиерът е категоричен, че вотът на недоверие е неоснователен
Министърът на транспорта обвини Румъния, че спира развитието на региона
По думите на транспортния министър за българските семейства еврото ще донесе спокойствие, а за бизнеса - повече предвидимост
Коментари (0)