Красимир Вълчев призова и кметовете да помагат за връщане на децата в училище
Просветният министър е в област Сливен, където над 6000 деца не посещават градини и училища
Най-голямата обществена загуба е, когато едно дете отпадне от образователната система, заяви министърът на образованието Красимир Вълчев в село Камен, област Сливен, предаде БТА.
"Това е и най-голямата лична загуба за самото дете, защото образованието е шанс за по-добро бъдеще и пълноценна реализация", каза министърът.
Министър Вълчев отбеляза, че е важно институциите да работят заедно – социални работници, директори, медиатори, общински власти. В селата по-лесно се обхващат децата, отколкото в големите квартали като „Надежда“ в Сливен или „Столипиново“ в Пловдив“, обясни Вълчев.
Според него включването на децата още в детските градини е решаващо. „Всички изследвания показват, че ако децата бъдат включени в предучилищна възраст, те тръгват по-подготвени в първи клас, по-лесно преодоляват дефицитите и имат по-голям шанс да завършат средно образование и да станат професионално пригодни“, допълни той.
Министърът апелира към кметовете и областните управители да съдействат активно на училищата и детските градини за прилагането на механизма. „Важното е децата не само да бъдат записани, но и да посещават редовно училище. В Германия, ако децата не се обучават, родителите губят социални помощи. У нас нямаме толкова строги инструменти, затова компенсираме с убеждение и постоянна работа с общностите“, допълни той.
„Образованието изисква постоянство – едно дете трябва да прекара 11 000 учебни часа, за да достигне образователна зрялост. Най-лошото е, ако бъде изключено от системата. Затова детската градина е задължителна и затова непрекъснато призовавам кметовете и учителите да съдействат“, отбеляза министърът.
Предвижда се въвеждането на методики за допълнително обучение по български език за деца, които не владеят достатъчно езика. Вариантът е новите програми да влязат в сила през учебната 2026/2027 година.
Просветният министър е в област Сливен, където над 6000 деца не посещават градини и училища
Учителите да работят индивидуално с децата, които имат трудности, призова той
Повече от половината деца са в чужбина, останалите отпадат заради отсъствия и липса на родителски контрол.
Коментари (0)