Информационната кампания на Здравната каса вече на пет платформи
20% ръст на пациентски сигнали благодарение на електронните досиета, отчитат от НЗОК
За продължаващи измами от името на НЗОК сигнализираха от оттам. Това е наложило Здравната каса да уведоми Главна дирекция “Борба с организираната престъпност” (ГДБОП) и дирекция “Киберпрестъпления” в МВР.
Услугите на НЗОК се използват за фишинг атаки с цел подвеждане на потребителите им и неправомерно придобиване на лични данни и/или финансови средства. Това ставало чрез изпращането на e-mail и чрез sms. От компаниите се очаква да предприемат необходимите действия за блокиране и ограничаване на подобен тип електронни писма. По този начин ще се предотвратят измами и ще се защитят потребителите им.
Органите на МВР са информирани за така установените от НЗОК схеми за измама.
От НЗОК припомнят, че институцията уведомява пациентите чрез съобщения само за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарства, заплащани от Касата, за издадените от лекарските консултативни комисии протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти, както и за издадените от Здравната каса одобрения по постъпилите заявления.
20% ръст на пациентски сигнали благодарение на електронните досиета, отчитат от НЗОК
Представящи се за банкови служители лица предложили на жертвата да прехвърли парите от личната на служебна сметка за целите на превалутирането
Коментари (0)