Русия удължи забраната за износ на горива заради недостиг и високи цени
Москва удължи забраната за износ, региони въвеждат квоти за зареждане, в Крим бензиностанции затварят.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши две концентрации при търговията на дребно с горива. Информацията е на антимонополния орган.
Сделките са за контрол на наем на обособени части от търговско предприятие от страна на "Еко България" ЕАД и в придобиване на едноличен контрол от "Уни Енерджи" върху "Нис Петрол" ЕООД. От Комисията обясняват, че две сделки няма как да окажат влияние на пазара.
От Комисията заявиха, че "Еко България" ЕАД е национално представен търговец на дребно с горива, чийто обекти са в големи градове и на активни пътни артерии. Двата обекта на придобиване на контрол от страна на "Еко България" ЕАД са бензиностанции в градовете Ботевград и Пирдоп. Придобиващото дружество не оперира в тези обекти и концентрацията няма да окаже пряко въздействие върху конкурентната среда на тези територии, твърдят от Комисията.
От Комисията смятат, че обединеният пазарен дял на "Нис Петрол" ЕООД и "Уни Енерджи" е несъществен и след осъществяването на сделката ще остане на нива по-ниски от онези, при които биха възникнали опасения за възпрепятстване на ефективната конкуренция на пазара на търговия на дребно с горива.
Складовият актив на "Нис Петрол" ЕООД е с ограничен капацитет в сравнение с други пазарни участници, твърдят от Комисията. Делът на дружеството за съхранение на автомобилни бензини и на дизелово автомобилно гориво е незначителен.
Незначителен е и пазарният дял на "НИС Петрол" по отношение на пазарите на производство и внос на горива, както и на търговия на едро с горива, уверяват от КЗК.
Москва удължи забраната за износ, региони въвеждат квоти за зареждане, в Крим бензиностанции затварят.
Предложените мерки не засягат доставките по петролопровода „Дружба“ за Унгария и Словакия, които остават изключение
Пазарът на дизелови превозни средства в ЕС е в постоянен спад, но те все още представляват почти 10 процента от регистрациите на нови автомобили.
Това е пример за "регулаторна блокада", причинена от климатичната и енергийна политика
Коментари (0)