
Става дума за железопътна линия с дължина 23,4 км., която трябва да стигне до България от Крива Паланка
Северна Македония започва дейности по проекта за изграждане на третия участък от железопътната линия до България от Коридор 8. Това заяви премиерът Християн Мицкоски, предава МИА, цитирана по БТА.
По думите му, до това се е стигало след като пречките от миналото са били отстранени и правителството е приело решение за активиране на безвъзмездна помощ от Европейската инвестиционна банка като техническа подкрепа за преразглеждането на основния проект. Очаква се като следваща стъпка да бъде обявен търг за строителните работи.
„Третата фаза ще бъде от голямо значение за нас като държава. По този начин ще потвърдим целта си да бъдем кръстопът на много важните паневропейски коридори 8 и 10. Третата фаза е в процес на разработване, важно е, че всички пречки от миналото, които са се случили, са преодолени, постигнато е споразумение с източния ни съсед. От наша страна бих казал, че с решението на правителството да активира безвъзмездната помощ, което означава техническа подкрепа от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), ние също стартираме този проект. Техническата подкрепа означава преразглеждане на основния проект, преразглеждане на пълната документация и след това публикуване на публична покана за изграждане на третата фаза“, каза Мицкоски, след като инспектира строителните дейности по държавния път А2 – околовръстния път на Крива Паланка.
Мискоски добави, че с това на практика ще бъде завършен целият участък, който е част от Коридор 8 – от Куманово до границата с България. От другата страна процесът също напредва добре, така че Коридор 8 ще бъде напълно завършен, добави той. В напреднала фаза е и Коридор 10, който е част от споразумението с Обединеното кралство и ще има добри новини и моменти в следващия период, завърши Мицкоски.
Третият участък от железопътната линия до България – от Крива Паланка до българската граница, е с дължина 23,4 километра с 22 планирани тунела, включително един трансграничен, както и 52 моста, уточнява агенцията. С провала на първоначалния търг, обявен от правителството, стойността на планираните 340 милиона евро беше увеличена на 560 милиона евро.
Коментари (0)