ChatGPT надмина SpaceX с оценка от $500 млрд.
Новата оценка представлява сериозен ръст спрямо предишните 300 млрд. долара и подчертава стремителното развитие на компанията по отношение на приходи и потребители
В Съединените щати наближава крайният срок на данъчния кредит за покупка на електромобили, а водещи фигури в автомобилната индустрия предупреждават за сериозен спад в продажбите. Досега клиентите можеха да получат бонус от 7500 долара при закупуване на електромобил, припомня в свой анализ германското икономическо издание „Ен Те Фау“.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли прогнозира, че делът на електромобилите може да падне до едва 5% от всички продажби в страната – два пъти по-нисък от нивото през август. От своя страна шефът на Nissan USA Кристиан Мьоние предупреди, че пазарът може да се срине още през октомври, тъй като големите наличности ще изострят конкуренцията до крайност.
За да смекчат ефекта от премахването на субсидията, някои производители вече въвеждат отстъпки. Hyundai, например, предлага намаление от 7500 долара за модела Ioniq 5 до края на 2025 г. По данни на Reuters, General Motors и Ford проучват възможността данъчният кредит временно да бъде включен в условията за лизинг.
Дилърите обаче се притесняват, че ще останат с непродадени коли, особено по-скъпите модели. Сред тях е Chevrolet Silverado на GM, чиято цена надхвърля 90 000 долара.
Данъчният кредит беше въведен през 2008 г. и удължен през 2022 г. Според Закона за намаляване на данъците и разходите, подписан от президента Доналд Тръмп през юли, срокът му изтича на 30 септември 2025 г. По време на кампанията си Тръмп обеща да прекрати политиката за стимулиране на покупките на електромобили, въведена от предшественика му Джо Байдън, а сегашната администрация предприема допълнителни стъпки, които според експерти могат да забавят развитието на сектора.
Изследване на три американски университета от ноември 2024 г. сочи, че без този кредит регистрациите на електромобили могат да спаднат с 27%.
САЩ вече изостават спрямо други ключови пазари – в Китай делът на електромобилите и плъгин хибридите надхвърля 40%, а в Европа е близо 20%. В Щатите ръстът на продажбите се забави още преди да изтече премията.
Въпреки песимистичните прогнози, част от мениджърите остават уверени. Шефът на Hyundai Motor North America Ранди Паркър подчерта, че пазарът на електромобили ще продължи да се развива и след края на субсидията. А главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон допълни, че стратегията на компанията не зависи от данъчни стимули, а от дългосрочната цел да се превърне в производител, предлагащ изцяло електрически автомобили.
Новата оценка представлява сериозен ръст спрямо предишните 300 млрд. долара и подчертава стремителното развитие на компанията по отношение на приходи и потребители
Подобни политически безизходици относно държавните разходи не са необичайни във Вашингтон
Според обявлението на дружеството това ще бъде най-мащабното освобождаване на служители след пандемията
Коментари (0)