Пътници в самолет висят 3 часа на летището в София
Причината за забавянето на полета София - Бристол е била повреда на машината
"На 24 юни комисията по транспорт и туризъм на Европарламента даде зелена светлина на предложените за момента промени в законодателството в регламента за правата на пътниците. След повече от десетилетие на застой, темата най-сетне се придвижва напред. Това не е малко, защото промените засягат абсолютно всеки европейски гражданин – всеки от нас пътува, било то със самолет, влак, автобус или кораб".
Това заяви пред ТАРАЛЕЖ евродепутатът Андрей Новаков. Той уточни, че финалният текст ще стане ясен едва след като започнат преговорите между институциите.
"Аз ще се боря да оцелеят текстовете за това пътниците да имат нужната яснота, предвидимост и сигурност, а не обещания. Всеки участник – превозвач, посредник или пътник трябва да знае ясно каква отговорност носи. При възникване на проблем и искане за връщане на парите например, ако сте купили билет от посредник, той ще бъде длъжен да ви асистира директно и върне сумата, както и допълнителните такси, които сте му платили. При закъснение или отменен полет, пътникът пък ще трябва да получава готов формуляр, който просто да потвърди и изпрати. Без излишно лутане, без неяснота и без разкарване от гише на гише. Време е нещата да станат по-прости и по-бързи".
Новаков е категоричен, че макар и самолетните пътувания да са най-добре регулирани, именно там са и най-големите проблеми и очаквания.
"Преговорите по прочутия Регламент 261 за правата на пътниците при полети започват през октомври. Ще бъдат тежки, защото предстоят спорове като например допустимото закъснение за обезщетение и неговия размер. Аз твърдо защитавам сегашната граница от 3 часа. Защото не става въпрос само за просто калкулиране на часове – говорим за пропуснати рождени дни, интервюта за работа, семейни събирания. Искам резултат, който реално да защити хората и да оправдае доверието им".
Евродепутатът обясни, че промените предвиждат общ формуляр за искания за обезщетение и възстановяване на суми, което означава, че при закъснения или отменени полети, пътниците ще получат в най-ранен срок предварително попълнен формуляр за да върнат парите си или да получат компенсация за причинените неудобства.
"Формулярът ще бъде достъпен на всички официални езици в ЕС. Така ще се избегне сегашната практика, в която пътниците се губят между компании и посредници, които си прехвърлят вината. Това ще направи процеса по-лесен и ясен".
Текстът, гласуван от транспортна комисията, предвижда всеки пътник да има право на една чанта или раница и ръчен багаж до 100 см и 7 кг без това да подлежи на допълнителна такса.
Други промени предвиждат по-ясни мерки за забравени в самолета вещи.
"Още при потвърждаване на резервацията трябва да стане ясно коя компания отговаря за какво. Ако полетът е изпълнен от две различни авиокомпании, пътникът трябва да знае към кого да се обърне, ако забрави раница или друг личен предмет например. Това може да се реши с два реда текст и един телефон или имейл".
Един от текстовете предвижда и децата до 12 години да бъдат на седалка до родителя си без да се плаща допълнително.
Причината за забавянето на полета София - Бристол е била повреда на машината
Коментари (0)