Министър Вълчев: Бъдещето започва в класната стая
„Бъдете здрави, вдъхновени и горди с постиженията си! Защото вашите успехи са успехи за България!“, допълва министърът по повод на Международния ден на учителя
Обсъждане за забрана на социалните мрежи за деца под 15 години обмисля просветният министър Красимир Вълчев. Мотивът му е тяхното вредно влияние, съобщи БТА.
Той предложи и промени във формата на Националното външно оценяване, с повече практически задачи за трайно усвояване на знанията. „Сигналът, който даваме към учителите и учениците, е да усвоят основните знания с разбиране. Един от основните проблеми в нашата образователна система е, че учениците заучават материала само за изпита. За да се изградят трайни знания и умения, учителите трябва да имат време за упражнения и задачи, но поради твърде амбициозните програми това често не е възможно. Понякога е по-добре учениците да знаят по-малко, но да го разбират, да могат да свързват знанията си и да изградят здрава основа за бъдещи умения“, обясни министърът.
Вълчев подчерта и важността на ранното включване на деца, за които българският език не е майчин език, в детските градини, за да подобрят резултатите си в училище.
„Колкото повече време едно дете прекара в среда, където се говори български език, толкова по-високи са резултатите му в първи клас и толкова по-малко дефицити ще има в следващите години. Децата, които не посещават детска градина, не могат да се включат пълноценно по всички предмети и да учат български на когнитивно ниво, преди да са го овладели на комуникативно“, допълни Вълчев.
Стажант-репортер: Дея Градева
„Бъдете здрави, вдъхновени и горди с постиженията си! Защото вашите успехи са успехи за България!“, допълва министърът по повод на Международния ден на учителя
Министър Вълчев подчерта, че математическите школи имат ключова роля в подготовката на децата в областта на точните науки, но същевременно се нуждаят от по-сериозна подкрепа заради недостига на квалифицирани преподаватели
Предвижда се езикова интеграция за децата, връщащи се от чужбина
Просветният министър е в област Сливен, където над 6000 деца не посещават градини и училища
Целта е изпитът да се улесни, увери просветният министър
Учителите да работят индивидуално с децата, които имат трудности, призова той
Коментари (0)