Борис Бонев: Готви се концесия на градския транспорт в София
От "Спаси София" са категорични, че концесия ще бъде финансово неизгодна за София и ще направи контрола върху услугата още по-труден
Столичният автотранспорт да бъде даден на концесия предлагат общинските съветници от „Синя София“. Идеята е заложена в доклад, който ще бъде разгледан днес от Столичния общински съвет (СОС), съобщи съветникът Ивайло Йонков.
В документа се настоява за създаване на работна група, която да изработи ясни правила за участие на частни оператори в обслужването на част от автобусните линии в София. Според Йонков това ще бъде стъпка към решаване на кризата в градския транспорт.
„Общината с лявата си политика изсипва милиони в дружеството и го поставя по пътя на „Топлофикация“. Частни инвеститори са готови със собствени средства и на свой риск да поемат линиите при по-ниски цени“, коментира той.
Йонков посочи, че в София вече има частен оператор, който обслужва около 20% от линиите „много успешно“ – без липса на шофьори и с редовни курсове, дори по време на протестите в сектора.
Предложението на „Синя София“ вече беше отхвърлено в транспортната и икономическата комисия на СОС. Срещу него са се обявили БСП, „Спаси София“, „Възраждане“ и изненадващо – ГЕРБ. По думите на Йонков „съпротивата на социалистите и популистите“ е продиктувана от желанието да контролират обществени поръчки и назначения в системата.
„От 20 години слушаме обещания за оздравяване на автотранспорта. В Лондон, Париж, Берлин, Мадрид автобусните линии се концесионират и се управляват от частни оператори. Време е София да направи същото“, подчерта Йонков.
От "Спаси София" са категорични, че концесия ще бъде финансово неизгодна за София и ще направи контрола върху услугата още по-труден
Близо 1000 автобуса вече са инспектирани – контролът на пътя ще продължи до края на месеца
104 млн. лв. приходи от зоните – различни приоритети за ПП–ДБ и БСП.
„Хората не трябва да плащат за некадърността на кмета“, заяви Пеевски
Кметът поиска прокуратурата да разследва управлението на дружеството за последните 15 години
Коментари (0)