TikТок и митата обсъждат САЩ и Китай в Испания
Китай иска отстъпки в търговията и технологиите в замяна на съгласието си да се откаже от популярното приложение за социални медии
Постигнато е рамково споразумение за собствеността върху популярната платформа за кратки видеоклипове TikTok, заяви министърът на финансите на САЩ Скот Бесент след търговските преговори между САЩ и Китай в Испания, съобщава AP.
Бесент заяви на пресконференция след последния кръг от търговските преговори между двете водещи икономики в света, приключили в Мадрид, че президентът на САЩ Доналд Тръмп и китайският премиер Си Дзинпин ще говорят в петък, за да финализират евентуално сделката.
Бесент заяви, че целта на рамковото споразумение за платформата за социални медии ще бъде придобиването на собствеността й от САЩ. Бесент каза, че Тръмп и Си ще говорят в петък, за да финализират сделката.
„Няма да говорим за търговските условия на сделката“, каза Бесент. „Тя е между две частни страни. Но търговските условия са договорени.“
Китайските представители все още не са потвърдили изявлението на Бесент и не са присъствали на пресконференцията.
Срещата в Мадрид е четвъртият кръг от търговските преговори между представители на САЩ и Китай, откакто Тръмп започна тарифна война срещу китайски стоки през април. Сега двете правителства планират евентуална среща на върха между Тръмп и Си, въпреки че нищо не е потвърдено. Анализатори казват, че има възможни търговски сривове, които биха могли да забавят посещението.
По време на демократичното президентство на Джо Байдън, Конгресът и Белият дом използваха аргументи, свързани с националната сигурност, за да одобрят забрана на TikTok в САЩ, освен ако компанията майка, ByteDance, не продаде контролния си дял.
Тръмп многократно удължи крайния срок за затваряне на TikTok, въпреки че законът позволява само едно 90-дневно отсрочване.
TikTok е едно от над 100-те приложения, разработени през последното десетилетие от ByteDance, технологична фирма, основана през 2012 г. от китайския предприемач Джан Имин и със седалище в северозападния район Хайдиан в Пекин.
През 2016 г. ByteDance стартира платформа за кратки видеоклипове, наречена Douyin, в Китай, а след това и международна версия, наречена TikTok.
TikTok набра повече скорост по време на спирането на дейността заради пандемията от COVID-19, когато кратките танци, които станаха популярни, се превърнаха в основен елемент на приложението. За да се конкурират по-добре, Instagram и YouTube в крайна сметка създадоха свои собствени инструменти за създаване на кратки видеоклипове, съответно известни като Reels и Shorts. По това време TikTok беше истински хит.
Китай иска отстъпки в търговията и технологиите в замяна на съгласието си да се откаже от популярното приложение за социални медии
Коментари (0)