Зам.-министър Георгиева пред Taralej.bg: Сезон 2025 е по-добър спрямо 2024 г.
"Водещи пазари за този сезон са България, Румъния, Полша, Германия, Великобритания, Чехия и Турция", каза още зам.-министърът на туризма
България може да бъде атрактивна през септември и октомври чрез wellness и винен туризъм, workation пакети и специални оферти за семейства.
Летният сезон 2025 е към своя край, а първите анализи вече показват какво се е случило на един от най-важните пазари за България – Полша. Новият бюлетин на Националното туристическо представителство във Варшава очертава интересна картина, от която страната ни трябва да си извади ясни изводи.
Добрата новина е, че и тази година България отново намери място сред първите пет предпочитани дестинации на полските туристи, като изпревари Тунис. Черноморските ни курорти останаха предпочитан избор за семейства с деца, особено за all inclusive почивки. Това е доказателство, че страната ни продължава да бъде разпознавана като достъпна и удобна дестинация с добро съотношение цена–качество.
Но данните разкриват и предизвикателства. Извън активния летен сезон България отстъпва позиции. През септември и октомври по-топли дестинации като Тунис и Египет печелят полския турист, докато ние не успяваме да удължим сезона по убедителен начин.
През 2025 г. поляците вече не търсят само море и плаж. Те се интересуват от фестивали, спортни активности, кулинарни турове, културно-исторически преживявания и дори workation – съчетаване на работа и почивка. Почти половината от тях са посетили културно или спортно събитие това лято, а една трета са пътували сами – тенденции, които България може и трябва да използва.
Друга ясно изразена особеност е чувствителността към сигурността – здравна, екологична и дигитална. Поляците вече възприемат туристическата застраховка не като разход, а като инвестиция. България трябва да се позиционира именно като сигурна, предвидима и добре организирана дестинация.
Удължаване на сезона – България може да бъде атрактивна през септември и октомври чрез wellness и винен туризъм, workation пакети и специални оферти за семейства.
Разширяване на продукта – необходимо е да се предложат повече културно-исторически маршрути, фестивали, гастрономически преживявания и спортни събития, които да привличат поляците отвъд плажа.
Комуникация на качество и сигурност – трябва ясно да се покаже, че България е безопасна дестинация с висококачествени хотели, които отговарят на очакванията на полския пазар.
Тясно сътрудничество с полските туроператори – необходимо е партньорство с големите играчи като Rainbow, Travelplanet.pl и Wakacje.pl, както и разширяване на чартърните полети от регионални летища в Полша.
Полският пазар е сред стратегическите за страната ни. Да влезем в топ 5 на най-желаните дестинации е успех, но истинската цел е да задържим и развием тази позиция. За да се случи това, трябва да надградим – да покажем, че България не е само море и лято, а дестинация за преживявания, култура и сигурност.
„Ако искаме туризмът да бъде реален национален приоритет, институциите трябва да работят заедно – държава, местна власт, научна общност и бизнес. България има злато – в земята си и в туризма си. Въпросът е дали ще го съхраним и ще го покажем на света, или ще оставим други дестинации да ни изпреварят.“
Автор: д-р Ивелин Кичуков, председател на Българската асоциация за туризъм (БАТ)
"Водещи пазари за този сезон са България, Румъния, Полша, Германия, Великобритания, Чехия и Турция", каза още зам.-министърът на туризма
"Секторът е сред най-подготвените за въвеждането на еврото", заяви министър Мирослав Боршош
Отчита се положителен ефект и след присъединяването в Шенген
Коментари (0)