КНСБ: Хората ще излязат по улиците, не може още да има мизерни заплати
Вноските за пенсии са ниски, заяви синдикалистът
Животът в България продължава да поскъпва, макар и с малки стъпки. През септември цената на т.нар. „малка потребителска кошница“ се е увеличила с 0,5% спрямо август, съобщиха от КНСБ. Най-осезаемо са поскъпнали пилешкото месо – с близо 3%, краставиците – с 1%, и кафето, което бележи 13% ръст за месец. При последното скокът се обяснява с поскъпването на суровината още от края на 2024 г.
Цената на баничката и бутилката минерална вода засега остават стабилни, а бензинът – без промяна.
Според наблюденията на синдиката, разликите между цените на едро и дребно достигат до 70%. Най-големи надценки се отчитат при млякото, сиренето, яйцата и доматите. В по-малките квартални магазини обаче част от основните продукти се продават до 12% по-евтино, отколкото в големите търговски вериги. От КНСБ отчитат и силни регионални различия, като цените в София и по Черноморието традиционно са по-високи от тези във вътрешността на страната.
Синдикатът сравни и стойността на кошницата у нас с тази в други държави от ЕС. Оказва се, че българското прясно мляко е по-скъпо от германското и френското – 1,82 евро у нас срещу 1,79 евро в Германия и 1,37 евро във Франция.
Стойността на българската потребителска кошница е 57,15 евро. С минимална работна заплата един българин може да си я позволи едва 9,6 пъти месечно, докато в Румъния – 16,5 пъти, а в Нидерландия – над 33 пъти.
„Вече не става дума само за скъпи стоки – става дума за усещането, че доходите ни просто не настигат реалността“, коментира президентът на КНСБ Пламен Димитров. Той подчерта, че Комисията за защита на конкуренцията започва да показва важни и тревожни данни за пазара
Вноските за пенсии са ниски, заяви синдикалистът
Икономисти: Държавата трябва да стимулира родителите, но и да не ги изключва като данъкоплатци
В позицията си Домусчиев подчертава, че ще настоява социалните партньори да обединят усилията си в посока намаляване на бюджетния дефицит, без промяна в равнището на данъчно-осигурителната тежест, като се търси разширяване на данъчната основа чрез ограничаване на сивата икономика, насърчаване на предприемачеството и привличане на инвестиции
Надценките на стоките понякога са половината сума
"Правителството е закъснало с информационната кампания за въвеждане на еврото
Коментари (0)