Може ли да пазаруваме в евро и да ни връщат в левове
Това попитаха граждани от Лясковец
Комисията за защита на конкуренцията, Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и Асоциация „Активни потребители” със съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании „Черен петък” и свързаните с тях инициативи като „Черен уикенд”, „Черна седмица” и т.н.
КЗК ще следи внимателно всички форми на заблуждаваща реклама – включително некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди обявяване на отстъпка. Комисията ще проверява дали търговците ясно посочват стара и нова цена, дали процентът на намалението е реален и дали има достатъчни количества от рекламираните стоки.
При наличие на данни за измамна реклама КЗК ще се самосезира и ще предприема санкции срещу недобросъвестните търговци.
От Комисията за защита на потребителите ще следят дали обявените намаления са реални, както и за спазването на изискването за двойно обозначаване на цените – в левове и евро.Комисията за регулиране на съобщенията ще следи дали поръчаните стоки достигат навреме и коректно до потребителите чрез куриерските и пощенските оператори.
От Асоциация „Активни потребители” предупреждават и за нарастващите рискове от измамни реклами, генерирани с помощта на изкуствен интелект.
"Фалшивите оферти и сайтове, които имитират популярни брандове, се увеличават именно по време на масовите онлайн кампании".
Александтр Колячев: Ще сме безкомпромисни – глобите ще се налагат всеки ден, докато нарушенията продължават“
Коментари (0)