Новини
Търси

Богдан Милчев: Да дадем червен картон на тези, които управляват пътищата ни

Богдан Милчев: Да дадем червен картон на тези, които управляват пътищата ни
Facebook

"Работата в тъмнина и тишина създава безобразия по нашите пътища," коментира Милчев

"Тази свинщина, която се случва по нашите пътища – българските граждани трябва да се събудим и да дадем червен картон на тези, които управляват пътищата ни."
Това заяви пред БНР д-р инж. Богдан Милчев – председател на Института за пътна безопасност и бивш директор на КАТ.

Според него липсата на публичност и контрол води до сериозни злоупотреби в сектора. "Работата в тъмнина и тишина създава безобразия по нашите пътища," коментира Милчев.

Той посочи, че заданията за ремонт и поддръжка на пътната инфраструктура трябва да бъдат публични, тъй като в момента "те са в тъмнина и по чекмеджетата". По думите му става дума за "кухи договори" и непрозрачни процедури.

"Когато тези задания са скрити, няма как да видим единичните цени, по които се възлага да се върши работа. Представяте ли си един квадратен метър да бъде окосен за 10 000 лева? Повече от 4 милиарди на година се харчат за нашите пътища. Те ще светят – нашите пътища, ако се харчат по предназначение," подчерта той.

Милчев оспори и термина „война по пътищата“, като го определи като манипулативен подход от страна на институциите:
"Война по пътищата няма. Този термин се използва целенасочено, за да се тормози населението."

Той допълни, че с тази риторика се оправдава прекомерен брой санкции:
"С него се обосновава възможността през 2024 г. да бъдат наложени над 3 милиона наказания за нарушения на закона, което означава над 8 000 нарушения на ден. Това означава, че имаме индустриализация на наказанията."

По думите му фокусът на МВР е изместен:
"МВР се фокусира да хваща нарушения, които са най-лесни за хващане, без да имат отношения към пътната безопасност!"

Той също така цитира данни, според които над 90% от конфискуваните за шофиране в нетрезво състояние автомобили са със стойност под 10 000 лв., и подчерта, че се наблюдава тенденция към наказателна репресия спрямо шофьорите, прокарвана чрез законови промени.

Милчев добави още, че средната скорост се използва като вторична тол такса, а контролът върху нея в България се осъществява по начин, който няма аналог в ЕС:
"В нито една европейска страна контролът за нея не се прави с тол камери."

В края на разговора той коментира и случая със създателя на сайта „Черна писта“:
"Създателят на сайта 'Черна писта' е осмял държавата, а тя от своя страна е опитала да саботира инициативата му. 

 
Последвайте Таралеж в google news бутон
Редактор

Кирил Илиев

Коментари (0)