Новият шеф на „Дойче Бан“ обяви мащабно преструктуриране
Новата директорка поясни, че ще прегледе детайлно всяка функция и всеки процес с критерия за добавената стойност за пътниците и клиентите
Френската корпорация за луксозни стоки „Керинг“ (Kering), собственик на модния гигант „Гучи“ (Gucci), обяви, че ще продаде своето козметично подразделение на „Л’Ореал“ (L’Oreal) за 4 милиарда евро, съобщава Ройтерс. Сделката е част от стратегията на новия главен изпълнителен директор Лука де Мео, насочена към намаляване на значителния дълг на групата и концентриране върху основния ѝ бизнес – модата и аксесоарите.
Според постигнатото споразумение „Л’Ореал“ ще придобие производителя на луксозни парфюми „Крийд“ (Creed), както и ще получи правата да разработва и предлага козметични продукти под марките „Ботега Венета“ (Bottega Veneta) и „Баленсиага“ (Balenciaga).
Продажбата се разглежда като ключов ход за намаляване на нетния дълг на „Керинг“, който към края на юни възлизаше на 9,5 млрд. евро, допълнен от още 6 млрд. евро под формата на дългосрочни лизингови задължения – обстоятелства, които пораждат сериозни притеснения сред инвеститорите.
Компанията се сблъсква с предизвикателства при възстановяването на растежа на най-голямата си марка „Гучи“, която страда от намалено потребление на ключовия китайски пазар.
„Керинг“ навлезе в козметичния бизнес през 2023 г., когато придоби „Крийд“ за 3,5 млрд. евро – ход, целящ диверсификация и намаляване на зависимостта от „Гучи“, която формира по-голямата част от печалбата на групата. Въпреки това, подразделението така и не успя да се развие според очакванията и отчете оперативна загуба от 60 млн. евро за първата половина на годината.
Приходите на „Гучи“ същевременно намаляха с 25% на годишна база през последното отчетено тримесечие, което засили натиска върху ръководството на „Керинг“ да предприеме стъпки за намаляване на задлъжнялостта и предотвратяване на евентуално понижаване на кредитния рейтинг.
Новият главен изпълнителен директор Лука де Мео заяви пред акционерите, че компанията ще предприеме „трудни, но необходими решения“ за финансова стабилизация, включително преструктуриране на активи и оптимизация на дейността.
От своя страна „Л’Ореал“, най-големият производител на козметика в света, вече притежава правата за производство на парфюми под марката „Ив Сен Лоран“ (Yves Saint Laurent), които придоби през 2008 г. за 1,15 млрд. евро.
Новата сделка за „Крийд“ се очертава като най-голямото придобиване в историята на „Л’Ореал“, надминавайки покупката на австралийската марка за луксозна козметика „Изоп“ (Aesop) за 2,5 млрд. долара през 2023 г.
Новата директорка поясни, че ще прегледе детайлно всяка функция и всеки процес с критерия за добавената стойност за пътниците и клиентите
Правителството възнамерява да увеличи годишния данък от 200 000 евро на 300 000 евро върху доходи от чуждестранен произход, получени от лица, които прехвърлят данъчното си местожителство в Италия
Тръмп също потвърди, че ще се срещне с китайския президент Си Дзинпин след две седмици в Южна Корея - среща, за която американският президент беше поставил под съмнение миналата седмица - и изрази възхищение от китайския лидер
Коментари (0)